Regulamin Pracowni komputerowej Wydziału Prawa UwB
- Uprawnionymi do korzystania z pracowni są wyłącznie studenci i pracownicy Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku.
- Użytkownicy korzystający z pracowni zobowiązani są do zapoznania się z przepisami BHP dotyczącymi obsługi komputera i drukarki oraz przepisami przeciwpożarowymi (przepisy znajdują się do wglądu przy Rejestrze użytkowników).
- Przed przystąpieniem do pracy użytkownik zobowiązany jest:
a) wpisać się do Rejestru użytkowników,
b) sprawdzić sprawność sprzętu, na którym zamierza pracować,
c) każde zauważone uszkodzenie sprzętu na stanowisku oraz nieprawidłowości w pracy komputera niezwłocznie zgłosić personelowi pracowni. - Czas pracy przy stanowisku komputerowym nie może przekraczać jednorazowo 60 minut. Czas ten może zostać przedłużony po uzyskaniu zgody personelu pracowni.
- Przy jednym stanowisku może pracować nie więcej niż dwóch użytkowników.
- Podczas pracy z komputerem użytkownicy:
a) mają prawo używać wyłącznie własnych kont utworzonych przez administratora,
b) mają obowiązek zapisywania swoich danych we własnych katalogach,
c) mogą uruchamiać oprogramowanie nie pochodzące z tutejszej pracowni tylko po uzyskaniu zgody administratora systemu. - Korzystającym z pracowni zabrania się:
a) kopiowania i instalowania oprogramowania przyniesionego z zewnątrz (ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz.U. z 2000 r. Nr 80, poz. 904, z późn. zm.),
b) tworzenia oraz eksperymentowania z programami wirusowymi, niszczącymi zasoby programowe i sprzętowe komputera,
c) działań, mających na celu uzyskanie nieupoważnionego dostępu do zasobów sieci, naruszenie bezpieczeństwa systemów komputerowych, zakłócania lub blokowania pracy innych użytkowników i systemów,
d) wykorzystywania zasobów systemu komputerowego do celów pozaedukacyjnych, a w szczególności do: celów komercyjnych, nawoływania do przemocy, nietolerancji religijnej bądź rasowej, prowadzenia agitacji politycznej, przeglądania i propagowania materiałów o treści pornograficznej,
e) dokonywania przez użytkowników jakichkolwiek przełączeń w instalacji elektrycznej oraz napraw, przekonfigurowania sprzętu, samowolnego manipulowania sprzętem (rozkręcania jednostek centralnych, przyłączania, odłączania i zamiany urządzeń peryferyjnych, np. klawiatur, monitorów, myszy, itp.).
f) palenia, spożywania posiłków i napojów,
g) wnoszenia okrycia wierzchniego. - Po zakończeniu pracy użytkownicy mają obowiązek uporządkowania swojego stanowiska komputerowego, za którego stan ponoszą pełną odpowiedzialność.
- Konsekwencją nieprzestrzegania postanowień Regulaminu będzie pozbawienie użytkownika możliwości korzystania z pracowni.
- Administrator systemu zastrzega sobie prawo do usuwania zawartości twardych dysków na stanowiskach komputerowych.
Białystok, 1 marca 2005 r.
Z upoważnienia Dziekana Wydziału Prawa
Kierownik Pracowni komputerowej
mgr inż. Kamil Skorulski