Organizowanie wspólnych projektów naukowych, integrowanie środowisk eksperckich, konsultacje i doradztwo merytoryczne w zakresie działań stron, organizacja seminariów, konferencji naukowych, szkoleń i warsztatów, umożliwienie studentom odbywania praktyk i staży zawodowych w Sądzie Apelacyjnym, realizacja grupowych zajęć edukacyjnych w sądzie, wspieranie edukacji prawniczej, promocja zawodu sędziego i wspólne działania w zakresie popularyzacji licznych gałęzi prawa na wielu różnych płaszczyznach – to podstawowe cele współpracy Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku z Sądem Apelacyjnym w Białymstoku. Oficjalnie zainaugurowało ją podpisanie porozumienia przez SSA Krzysztofa Adamiaka - Prezesa Sądu Apelacyjnego w Białymstoku oraz dr. hab. Artur Olechno, prof. UwB - Dziekana Wydziału Prawa UwB.
Niebawem rozpoczną się pierwsze działania. Ich harmonogram ma być ustalany na bieżąco. Studenci cieszą się, że będą mogli poznać praktyczne aspekty wykonywania kolejnych zawodów prawniczych. Liczą też na możliwość aktywnego uczestnictwa w działalności sądu, oczywiście pod ścisłym nadzorem jego pracowników. W przypadku młodego człowieka to wielka szansa na zdobycie zupełnie nowych umiejętności i wstęp do miejsc, o dostępie do których do niedawna mógł jedynie pomarzyć.
Zainaugurowana współpraca to kolejny przykład tego, jak duży nacisk władze Wydziału Prawa UwB kładą na to, by ich studenci znali prawo nie tylko w teorii, ale również umieli je właściwie stosować. Dzięki temu w przyszłości bez wątpienia będzie im łatwiej znaleźć niejedną godną uwagi propozycję na rynku pracy.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.