PJM - tłumacz języka migowego

XIV Seminarium Prawne dla Biznesu „Nowe zasady komunikacji elektronicznej w postępowaniach administracyjnych i podatkowych”

30.10.2023
XIV Seminarium Prawne dla Biznesu „Nowe zasady komunikacji elektronicznej w postępowaniach administracyjnych i podatkowych”
Data: 22.11.2023
Miejsce wydarzenia: Aula Uniwersyteckiego Centrum Kultury, Kampus UwB, ul. Ciołkowskiego 1 N, Białystok
Przejdź do kalendarza pokaż na mapie

XIV Seminarium Prawne dla Biznesu
„Nowe zasady komunikacji elektronicznej w postępowaniach administracyjnych i
podatkowych”
22 listopada 2023 r.
godz. 10.00- 12.30
Aula Uniwersyteckiego Centrum Kultury,
Kampus UwB, ul. Ciołkowskiego 1N, Białystok
Link do wydarzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=vslOxx5ohok

Szanowni Państwo, drodzy Przedsiębiorcy,

w ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost wykorzystania technologii informatycznych we wszystkich sferach życia, w tym także w sferze procedur prawnych. Znaczenie i wagę problemu dodatkowo unaoczniła pandemia wirusa SARS-CoV-2. Procesami informatyzacji zostały objęte także postępowania administracyjne oraz podatkowe. Najnowsze zmiany w tym zakresie wynikają z ustawy z dnia 18 listopada 2020 r o doręczeniach elektronicznych. Ten akt prawny wprowadza między innymi do postępowań administracyjnych oraz podatkowych zupełnie nowy kanał komunikacji elektronicznej w postaci adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
Nowym rozwiązaniom technicznym w zakresie doręczeń elektronicznych towarzyszą zmiany w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Ordynacji podatkowej w zakresie doręczania pism przez organy administracyjne drogą elektroniczną oraz wnoszenia podań do tych organów tą drogą. Przepisy te już obowiązują, ale będą stosowane od 10 grudnia 2013 r. Od tego dnia podmioty publiczne, wśród których są organy administracyjne i podatkowe zostały zobowiązane do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych wpisanego do bazy adresów elektronicznych, powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Ponadto również od 10 grudnia 2023 r. do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych wpisanego do bazy adresów elektronicznych, powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego jest obowiązany:

  1. adwokat wykonujący zawód;
  2. radca prawny wykonujący zawód;
  3. doradca podatkowy wykonujący zawód;
  4. doradca restrukturyzacyjny wykonujący zawód;
  5. rzecznik patentowy wykonujący zawód;
  6. notariusz wykonujący zawód;
  7. podmiot niepubliczny wpisany do rejestru przedsiębiorców, o którym mowa w art. 1 ust 2 pkt 1
    ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1683 i
    2436).

Podczas kolejnego Seminarium Prawnego dla Biznesu pt. „Nowe zasady komunikacji elektronicznej w postępowaniach administracyjnych i podatkowych obowiązujące od 10 grudnia2023 r.” skupimy się na następujących zagadnieniach:

  • prezentacji kanału komunikacji elektronicznej jakim jest adres do doręczeń elektronicznych,
  • prezentacji publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
  • prezentacji publicznej usługi hybrydowej,
  • obowiązku posiadania od 10 grudnia 2023 r. adresu do doręczeń elektronicznych przez podmioty publiczne i niektóre podmioty niepubliczne,
  • zasadach doręczania pism przez organy administracyjne z wykorzystaniem kanałów komunikacji elektronicznej,
  • zasadach wnoszenia podań do organów administracyjnych z wykorzystaniem kanałów komunikacji elektronicznej,
  • konsekwencjach nieposiadania adresu do doręczeń elektronicznych po 9 grudnia 2023 r. przez podmioty zobowiązane do posiadania takiego adresu.

Celem najbliższego Seminarium Prawnego dla Biznesu jest przede wszystkim przybliżenie problematyki nowych reguł komunikacji elektronicznej w postępowaniach administracyjnych i podatkowych przedstawicielom obrotu gospodarczego – przedsiębiorcom oraz organom administracyjnym. Podczas seminarium prowadzona będzie dyskusja międzyśrodowiskowa, gdzie przeanalizujemy m.in. problemy, które już dzisiaj, jeszcze przed powstaniem obowiązku stosowania przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej wywołują poważne wątpliwości interpretacyjne.

Głęboko wierzę, że wspólnie jesteśmy w stanie wyjaśnić skomplikowane przepisy prawne w zakresie komunikacji elektronicznej w postępowaniach administracyjnych i podatkowych, a wymiana poglądów w tak szerokim gronie pozwoli na wieloaspektowe podejście do tego wyzwania.

Serdecznie zapraszam do uczestnictwa w Seminarium w tradycyjnej formie w pięknej Auli w Kampusie Uniwersyteckiego Centrum Kultury w Białymstoku przy ul. Ciołkowskiego 1 N. Osoby, które nie mają możliwości dotarcia osobiście serdecznie zapraszamy do uczestnictwa on-line. Link do wydarzenia https://www.youtube.com/watch?v=vslOxx5ohok.

Zgłoszenia proszę wysyłać na adres biznes@uwb.edu.pl w terminie do 18 listopada 2023 r.

 

dr Magdalena Kun-Buczko

Koordynator Seminariów Prawnych dla Biznesu
Pełnomocnik Dziekana ds. otoczenia społeczno-gospodarczego
biznes@uwb.edu.pl

Niezbędne dokumenty do pobrania: https://prawo.uwb.edu.pl/wspolpraca/przedsiebiorca/seminaria-prawne-dla-biznesu/xiv-seminarium-prawne-dla-biznesu--22112023-r.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.